Wrażenia uczniów i relacja w mediach belgijskich z wymiany
Napisał(a) Biros - Kazanowska Joanna dnia 2014-03-18

Wrażenia niektórych uczestników wymiany belgijskiej:

„Największą atrakcją była jazda autobusem, ale pomijając oczywistego laureata: muzeum deportacji to ściema i nuda, tak samo parlamentarium (taka reklama unii w przerwie zwiedzania). Cała reszta była "just fine" albo lepiej. Myśle, że Ostenda była lepszym wyborem niż Brugia, bo tych zabytków mają jak ziaren piasku na plaży, nie trzeba specjalnie do Brugii jechać, a morze to taki miły smaczek. Przepiękna starówka w Brukseli, Ypres - punkt obowiązkowy (szkoda tylko ze brakło czasu na cmentarz niemiecki). Mechelen - super miasto, ludzie jeszcze lepsi. Wyprawa niesamowita i pełna wrażeń”.

Christopher Biawoni (Krzysztof Białoń) kl.IIb LO

„Mimo, że wymiana trwała tylko tydzień, zdołałem dostrzec kilka pozytywnych cech Belgii. Muszę przyznać, że ludzie są bardzo otwarci. Praktycznie od razu pękły wszystkie bariery i rozmawialiśmy jak starzy znajomi. Bardzo podobały mi się także tamtejsze domy. Ich architektura była jednolita, wszystkie były zadbane i widać, że właściciele starają się, by wyglądały jak najlepiej. Co do samej wymiany, muszę przyznać, że była bardzo udana. W ciągu zaledwie 5 dni zobaczyliśmy bardzo wiele ciekawych miejsc. Mimo, że uczniowie byli z różnych klas, i wielu z nich nie znałem wcześniej, bardzo szybko zaprzyjaźniliśmy się ze sobą. Wyrazy uznania należą się także organizatorom tej wymiany, ponieważ stanęli oni na wysokości zadania i dzięki nim będziemy długo wspominać ten tydzień”.

Paweł Serwoński kl.IIa LO

„Miałem okazję wziąć udział w wymianie międzynarodowej pomiędzy naszą szkołą, a szkołą belgijską. Bardzo mile wspominam spędzony tam czas, ponieważ mieliśmy możliwość zwiedzenia bardzo atrakcyjnych miast. Jednym z nich była Bruksela, w której zobaczyliśmy m. in. Parlamentarium i liczne,godne podziwu zabytki. Odwiedziliśmy także nadmorskie miasto - Ostendę i ważną ze względów historycznych miejscowość Ypres. Ponadto mieszkając u rodziny belgijskiej mieliśmy niepowtarzalną okazję do poznania panującej w tym kraju kultury. Długie konwersacje sprzyjały także rozwojowi naszych umiejętności językowych. Na pewno z sentymentem będę wspominał chwile spędzone podczas wymiany”.

Witold Soczek kl.IIa LO

„Wyjazd na wymianę do Belgii był dla mnie niesamowitym przeżyciem. Ciekawa byłam, jak poradzę sobie w sytuacji, gdzie każdego dnia mogłam operować jedynie językiem angielskim, była to dla mnie dobra lekcja tym bardziej, iż chodzę na profil językowy. Belgia okazała się bardzo interesującym krajem, znacznie różniącym się od Polski, można to zauważyć podziwiając architekturę tego kraju bądź też przez rozmowę z tamtejszymi ludźmi, którzy mają całkiem inną mentalność. Dzięki temu projektowi miałam możliwość poznania wielu ciekawych miejsc, takich jak Bruksela, w której zwiedziłam słynny Parlament Europejski. Następnego dnia mogłam podziwiać piękne Morze Północe w Ostendzie oraz brytyjski cmentarz wojskowy w Ypres, czyli miejsca, które od zawsze chciałam odwiedzić. Jestem wdzięczna nauczycielom za możwliość wzięcia udziału w takiej akcji. Mam nadzieje, że kiedyś jeszcze uda mi się odwiedzić ten cudowny kraj. Sądzę, że była to przygoda, która pozostanie w mojej pamięci do końca życia.

Katarzyna Wszołek kl.IIb LO

„Tygodniowa wycieczka do Belgii. Im bliżej wyjazdu, tym więcej stresu. Jak sobie damy radę? Jak się z nimi dogadamy? Może wcale nie będzie tak fajnie jak zakładałyśmy? Mimo wszystkich tych wątpliwości ten tydzień był bardzo udany. Podróż zajęła troszkę mniej czasu niż było zakładane na samym początku.

Podczas wymiany poznałyśmy wielu interesujących ludzi ze szkoły KTA Wollemarkt i innych. Zwiedzliśmy Mechelen, w którym mieści się szkoła, muzeum Parlamentu Europejskiego w Brukseli i jej centrum, byliśmy nad Morzem Pólnocnym, gdzie mogliśmy spróbować owoców morza. Widzieliśmy okopy i cmentarz z 1 WŚ w Ypres.

Rodziny, u których mieszkałyśmy, były bardzo miłe.

Belgia jest interesującym, bardzo tolerancyjnym krajem, z trochę odmienną kulturą. Jest piękna i ma ciekawą historię, oraz wiele zabytków, które należy zwiedzić. Jest tam bardzo fajnie i przyjemnie spędza się tam czas. Chętnie tam powrócimy i to nie raz.

Wyjazd był bardzo udany i wart każdego wydanego grosza. Już nie możemy się doczekać kolejnej wymiany”.

Izabela Augustyn i Gabriela Wojtas kl. Ie LO

„Belgia jest pięknym krajem, do którego na pewno będę chciał jeszcze wrócić. Bardzo podobały mi się miejsca które zwiedziliśmy, ponieważ codziennie mogłem poznawać i oglądać coś nowego. Ludzie w tym kraju są bardzo mili i tolerancyjni. Wyjazd do Belgii pozostanie na długo w mojej pamięci”.

Filip Brach kl. IIc T

„Wyjazd do Belgii, będący częścią projektu, w którym mieliśmy możliwość uczestniczenia już od zeszłego roku, był dla mnie niesamowitą przygodą. Wymiana uczniowska pozwoliła nam na wykorzystanie języka obcego w praktyce, przełamanie barier językowych i nawiązanie nowych kontaktów. Stworzyła nam również możliwości do bliższego zapoznania się z belgijską historią, kulturą, tradycją i mentalnością. Wpłynęła na stosunki między uczniami, zacieśniła więzi i umożliwiła integrację nie tylko w warunkach szkolnych. Uważam, że wydarzenia tego typu powinny być nadal kontynuowane w naszej szkole. Wymiana międzynarodowa była nie tylko dobrą formą nauki, ale także świetną zabawą, którą każdy z nas na pewno zapamięta na bardzo długi czas”.

Justyna Słota kl. IIb LO

Kolejna wycieczka do Belgii już za nami. Od 9 do 14 marca gościliśmy u rodzin uczniów szkoły KTA Wollenmarkt w Mechelen w ramach wymiany, którą prowadzimy z Belgami od ... lat. Z naszej strony koordynuje ją pani Joanna Biros-Kazanowska. Tym razem w wycieczce towarzyszyły nam także panie Agnieszka Będuch-Karpińska i Justyna Góra. W Belgii mieliśmy idealną okazję do poznania tamtejszego stylu życia i kultury oraz polepszenia umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Zobaczyliśmy także wiele miejsc, które zrobiły na nas ogromne wrażenie. Zwiedziliśmy centrum europejskich instytucji - Brukselę, nadmorskie miasto Ostendę oraz Ipr, gdzie zgłębiliśmy wiedzę o I wojnie światowej. Przeżyliśmy w Belgii niezapomniane chwile, które nie raz wspomnimy z uśmiechem na twarzy.

Kamila Sarnecka, Oliwia Kowenicka, II b LO

Link do relacji telewizji lokalnej z pobytu grupy w Muzeum Deportacji w Mechelen